برنج طارم معطر اصل شمال

خرید مستقیم برنج طارم معطر اصل شمال


برای خرید مستقیم برنج طارم معطر اصل شمال، شما می توانید به این سایت مراجعه نمایید. برنج طارم اصل شمال به دو نوع گرم و سرد تقسیم می شود. به نوع زود رس آن  گرم و به نوع دیر رس آن سرد می گویند. برنج طارم طرفداران زیادی دارد زیرا همه به دنبال عطر و طعم عالی برنج هستند.

نام برنج طارم برگرفته از یکی از محلات استان زنجان است که از قدیم به طور انبوهی در آنجا کشت می شد. اکنون نیز در استان گیلان و مازندران نیز کشت می شود و این استان ها  مرکز تولید برنج شمال هستند.

 

خرید مستقیم برنج طارم معطر اصل شمال

چگونه برنج اصل شمال را تشخیص دهیم؟

تشخیص برنج اصل شمال از تقلبی اغلب کار ساده ای نیست. زیرا بسیاری از افراد برنج اصل و تقلبی را باهم مخلوط می کنند. در کیسه هایی به نام برنج اصل شمال می فروشند. برنج طارم معطر اصل شمال؛ درجه یک، یکدست و بوجاری شده است که محصول شالیزارهای استان مازندران می باشد. دارای طعم عالی و عطر خوب و مناسب برای مجالس با ری زیاد است. اگر از له شدن و شفته شدن برنج شمال ترس دارید هنگام خرید به نو یا کهنه بودن توجه کنید. برنج‌ نو به دلیل داشتن رطوبت شکننده است. پس آن را کمتر در آب خیس کنید و با آب کمتری بپزید.

روش های تشخیص برنج مرغوب ایرانی

برنج طارم معطر  عطر خوش بویی دارد و از نظر اندازه کمی کوتاه تر است. اگر برنج اصل را روی آتش بریزیم برشته می شود. ولی برنج تقلبی دود می کند. آتش می گیرد.
روش دیگر تشخیص این است که مقداری از برنج رو درون آب بریزید اگر برنج ته نشین شد برنج اصل ولی اگر روی آب ماند نا مرغوب است. در روشی دیگر، از هر دو نوع برنج مقداری خیس کنید و ۴ الی ۵ روز کنار بگذارید اگر برنج کپک زد برنج اصل ولی اگر کپک نزد تقلبی است.

روشی دیگر این است که مقداری برنج را داخل هاون بکوبید اگر کاملا خرد شد برنج طارم معطر ولی اگر خرد نشد نا مرغوب است. برنج اصل باید کاملا خشک شده باشد برای فهمیدن این موضوع چندتا دانه برنج زیر دندان بگذارید. اگر سریع خرد شد برنج بی کیفیت، ولی اگر به راحتی نشکند اصل است.

چگونه برنج اصل شمال را تشخیص دهیم؟

تولید بهترین برنج طارم معطر اصل شمال

انواع برنج های طارم و صدری که در سرتاسر شمال ایران کاشت و برداشت می شود. جزء بهترین و مرغوبترین برنج های تولید ایران است، که بیشتر رستوران ها برای جلب مشتری از عنوان پذیرایی با برنج ایرانی استفاده می کنند.

نوعی دیگر برنج اصل شمال که از بهترین ها می باشد، برنج طارم معطر است که دارای عطر و بوی بی نظیر است و به برنج مجلسی معروف است. علت اوازه ی برنج ایرانی کیفیت مطلوب و عطر و بوی خوش آن است و هم چنین به دلیل تولید انبوه آن در این منطقه است.

تولید بهترین برنج ایرانی اصل شمال

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *