برنج طارم محلی

برنج طارم محلی


بازار فروش برنج طارم محلی رونق فراوانی دارد. علت این امر به خاطر کیفیت و خوش طعم بودن آن می باشد علاوه بر این عرضه فله ای و بسته بندی شده هم باعث شده خریداران بتوانند مطابق با نیاز و بودجه خود آن را تهیه کنند و از پختن و خوردن آن لذت ببرند.

برنج طارم اولین بار در یکی از مناطق زنجان به نام طارم کاشته شد به همین دلیل به آن برنج طارم می گویند دانه های این نمونه برنج دراز و کشیده می باشند.

بازار فروش برنج طارم محلی

طعم بی نظیر برنج طارم محلی

طعم بی نظیر برنج طارم محلی باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. مردم از آن در مراسم های مختلف از آن استفاده  می کنند. مزه فوق العاده این محصول به دلیل ارگانیک بودن آن می باشد.

طعم آن باعث شده بازار پسند باشد و مشتریان زیادی را به خود جذب کند. دانه های این نمونه ۷٫۱ میلی متر می باشند. وقتی پخته می شوند قد آن به ۱۴٫۴ میلی متر می رسند.
در واقع می توان گفت برنج طارم محلی نسبت به دیگر برنج های طارم قدی کشیده تر و دراز تر دارد. از دیگر نمونه های این نوع محصول به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • برنج طارم ممتاز هاشمی:
    یکی نمونه طرفداران خاصی در بین مردم دارد. دانه های آن ۷٫۶ میلی متر می باشد ولی وقتی پخته می شود دانه های آن به ۱۳٫۱ میلی متر می رسند. رنگ آن سفید متمایل به کرم می باشد.
  • برنج مازندران طارم عطری:
    همان طور که از نامش پیداست عطری می باشد و به دو صورت کشت اول و دوم کاشته می شود. که کشت دوم آن عطر بیشتری دارد.
  • برنج طارم دم سیاه :
    دانه های آن ۷٫۵ میلی است و بعد از پخت ۱۲٫۵ میلی متر می شوند. شلتوک و ریشک این نمونه چون سیاه می باشد به آن برنج طارم دم سیاه می گویند.
  • برنج طارم سنگی:
    این نمونه دانه های آن ریزتر از طارم هاشمی و دم سیاه می باشد. به خاطر این که دانه های آن استخوانی می باشد به آن طارم سنگی می گویند و طول دانه های آن ۷ میلی متر می باشد و بعد از پخت به ۸٫۴ میلی متر می رسد.

طعم بی نظیر برنج طارم محلی

 

علت صادرات برنج طارم محلی

امروزه بازار فروش برنج طارم خیلی رونق گرفته است. علت صادرات برنج طارم محلی به خاطر طعم، عطر و خوش پخت بودن آن می باشد. علاوه بر این قیمت و بسته بندی های متنوع هم باعث شده هر خریداری را مجذوب خود کند. همچنین ارزش غذایی و خاصیت های فراوان آن هم موجب افزایش صادرات آن شده است. ما در زیر به برخی از این خاصیت ها می پردازیم:

  • برای تامین انرژی روزانه ما مفید است. چون دارای کربوهیدرات می باشد که این ماده در سوخت و ساز بدن تبدیل به انرژی می شود.
  • برنج طارم فاقد از چربی های مضر، کلسترول و سدیم می باشد. به خاطر همین بر خلاف نظر عموم مصرف آن باعث چاقی نمی شود.
  • فاقد از سدیم می باشد. می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.
  • به دلیل وجود فیبر نامحلول در برنج طارم می تواند از انواع سرطان ها جلوگیری کند.
  • برای سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک می توان از این محصول استفاده کرد.
  • برنج طارم  برای جلوگیری از بیماری آلزایمر فوق العاده می باشد.

 

علت صادرات برنج طارم محلی

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *