برنج دودی سنتی گیلان

قیمت روز برنج دودی سنتی گیلان


در مورد قیمت روز برنج دودی سنتی گیلان باید بگوییم این نوع برنج‌ها که عمدتا به روش های سنتی دودی می‌شوند و این کار معمولا برای ایجاد تنوع در ذایقه انجام می‌شود.

قیمت روز برنج دودی سنتی گیلان

 

ویژگی های خرید برنج دودی گیلان

از گذشته معمولا در مناطق شمالی در استان گیلان دودی برنج رواج زیادی داشته است.
مصرف امروزی برنج دودی معمولا به صورت مخلوط برنج سفید با برنج دودی استفاده می‌شود. بیشتر در مراسم های خاص برای پذیرایی از میهمانان استفاده می‌شود. اغلب مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند این نوع برنج را با برنج معمولی مخلوط کرده و از عطر آن لذت ببرند.

همچنین یک مزیتی که می‌توان برای این نوع برنج نام برد خاصیت اشتها آوری آن است. مصرف این برنج به صورت مداوم توصیه نمی‌شود.
خرید برنج هاشمی دودی نسبت به انواع دیگر برنج‌های ایرانی تقاضای بیشتری در بازار دارد. حتما قبل از خرید از قیمت روز برنج دودی که توسط کارشناسان مراکز تولید برنج نرخ گذاری شده‌اند اطلاع حاصل کنید. این برنج‌ها که عمدتا از منطقه‌ی گیلان به تمامی نقاط کشور توزیع می‌شود در بسته های ۵ و۱۰ و‌ بالاتر در بازار عمده فروشان یافت می شود.

ویژگی های خرید برنج دودی سنتی

 

مهم ترین نکات خرید

در اینجا اشاره می‌کنیم به برخی از مهم ترین نکات خرید و فروش برنج دودی از آنجا که برنج در انواع ارقام خود دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشد. تقریبا یکی از مواد غذایی اصلی در سبد غذایی هر خانوار ایرانی می‌باشد. البته باید اضافه کنیم برنج دودی مناسب و سازگار با هر ذایقه ای نیست. طرفداران خاص خودش را دارد.

دودی کردن برنج یکی از روش های نگهداری برنج در گذشته بوده است. با این روش اقدام به نگهداری برنج به مدت طولانی می‌کردند. برای خارج شدن رطوبت برنج چوب درختان را می‌سوزاندند. برنج تازه را در مجاورت آن قرار می‌دادند. به این ترتیب علاوه بر خوش طعم شدن آن به طول بقا برنج نیز کمک می کند.
اگر قصد دارید برنج دودی سنتی مصرفی خود را تهیه نمایید پیشنهاد ما به شما تهیه آن از فروشگاه‌های معتبر و مشهور می‌باشد. البته امروزه برای تهیه برنج مرغوب و باکیفیت مناسب اغلب افراد به دلیل بعد مسافت مناطق شمالی کشور بیشتر تمایل دارند. برنج مصرفی خود را از مراکز و فروشگاه‌ها تهیه کنند.

امروزه اکثر برندها و مارک‌های معروف را می‌توانید در مراکز فروش انواع برنج به صورت عمده و جزیی با عرضه مستقیم بهترین نوع برنج و متناسب با ذایقه‌ی شما عرضه می‌شود. همین طور مشاوران فروش که در فروشگاه‌ها آماده ارائه اطلاعات به هموطنان گرامی می‌باشند.

مهم ترین نکات خرید برنج دودی

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *