برنج دم سیاه عطری 10 کیلویی

فروش برنج دم‌سیاه عطری اعلا ۱۰کیلویی ، هركسي كه اطلاعاتي درباره انواع برنج های مرغوب داشته باشد حتما، برنج دم سیاه عطری را مي شناسد. اين برنج از مرغوب ترين نوع برنج با قد بلند و كشيده می باشد. همچنین طبخ آن بسيار خوشمزه و خوش عطر و لذيذ است.

فروش برنج دم سیاه عطری 10 کیلویی

خواص برنج دم سیاه عطری

حتما اين را مي دانيد كه يكي از مهم ترين اركان سفره خانواده هاي ايراني، برنج است. مرغوب ترين اين برنج ها، برنج دم سياه عطري است.

شاید اولین سوالی که با شنیدن نام برنج دم سیاه به ذهنتن می آید این باشد که دلیل نامگذاری چه بوده است؟ علت نامگذاری این برنج ایرانی به دم سیاه، به خاطر رنگ ریشک یا دم شلتوک آن است که سیاه رنگ می باشد.

برنج دم‌سیاه عطری اعلا یکی از انواع برنج های ایرانی با کیفیت عالی است. این محصول از خانواده برنج صدری به حساب می آید. البته به برنج دم سیاه، طارم دم سیاه هم گفته می شود.

برنج دم سیاه به دلیل سختی زیادی که در مراحل کشت آن وجود دارد و همچنین کم بازده و کم محصول بودن آن در هر هکتار امروزه کم یاب شده است.  کشاورزان کم تری نیز به کشت آن می پردازند.

برنج دم سياه، در مناطق حاصلخيز شمال كشت مي شود. اين برنج بيشتر در رشت و لاهيجان و اطراف ان ها كشت مي شود. همچنین نسبت به ساير برنج ها كيفيت و عطر و طعم بهترين دارد.برنج بعد از پخت تا زمان طولاني تري، نرم مي ماند و كيفيت خود را حفظ مي كند.

خواص برنج دم سیاه عطری

 

 

مراکز خرید برنج دم‌سیاه عطری اعلا

براي خرید برنج عطری بهتر است مواردي را بدانيد. این نوع برنج دارای رنگ سفید مایل به کرم رنگ است. طول آن قبل از پخت حدودا ۵٫۷ میلی متر و پس از پخت به ۱۵٫۱۲ میلی متر می رسد.

همین موضوع نشان می دهد که این برنج به خوبی قد می کشد و ظاهر دلچسبی پس از پخت می گیرد. راز دیگر برای اطمینان از مرغوب بودن این نوع برنج این است که مقداری از آن را بین دو کف دست خود کمی بمالیم. خواهیم دید که مقداری از چربی برنج به پوست دست ما رسیده است.

چربی بالای این برنج موجب می شود تا پس از پخت بهتر و بیشتر قد بکشد. حتی می توان پس از پخت، دو یا سه بار آن را گرم کرد. همچنین بدون اینکه سفت شود دوباره مصرف کرد.

فروشگاه ها و مراكز خريد بسياري، برنج دم سياه عطري را در وزن هاي ١٠ كيلويي براي فروش به مشتريان عرضه مي كنند. شايد ابتدا به نظرتان قیمت برنج عطری، زياد باشد. اما با يك بار خريد آن، براي هميشه مشتري ان خواهيد شد.

مراکز خرید برنج دم سیاه عطری

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *