صادرات برنج هاشمی معطر استخوانی

صادرات برنج هاشمی معطر استخوانی


صادرات برنج هاشمی‌ معطر استخوانی، این نوع برنج به خاطر شخصی به نام یوسف هاشمی است که برای اولین بار موفق به کاشت این برنج گردیده است. برنج از مهم ترین اقلام غذایی در جهان بخصوص ایران محسوب می گردد. جایگاه ممتازی در سفره ایرانی دارد. این ماده غذایی بسته به منطقه ای که در آن کشت می شود شکل های متفاوتی به خود می گیرد. یک نوع آن برنج هاشمی استخوانی است. به دلیل کشیده و خوش پخت و معطر بودن دانه های آن بین فروشندگان معروف است.

 

صادرات برنج هاشمی معطر استخوانی

روش صحیح پخت برنج هاشمی استخوانی

برای پخت یک برنج خوب باید تجربه و حوصله به خرج داد. برنج هاشمی‌ معطر استخوانی به دو روش پخت می گردد. یک نمونه آن آبکش است که در این روش بعد از چند بار شستن برنج بدون چنگ زدن،آن را با آب ولرم می شوییم. سپس به آن آب و نمک اضافه می کنیم. بسته به تازه یا کهنگی برنج به آن چند ساعت استراحت می دهیم. بطوری که هر چه قدر برنج تازه تر باشد زمان کمتری بین ۲ تا ۴ ساعت برای خیساندن وقت می برد. هر چه قدر برنج کهنه تر باشد زمان بیشتری باید خیس بخورد.

در مرحله بعد قابلمه ای را روی اجاق گاز قرار داده و دو سوم آن را آب می گذاریم. بعد از جوشیدن آب،برنج آبکش را به آن اضافه می کنیم. قابلمه باید به گونه ای باشد که جای کافی برای جوشاندن برنج را دارا باشد.

نکاتی در رابطه با پخت برنج

می توان برای سفیدتر شدن دانه های برنج مقدار کمی آب لیمو به آن اضافه کرد.  همچنین برای جلوگیری از چسبیدن دانه‌های برنج و همچنین قد کشیدن بیشتر روغن به برنج در حال جوش اضافه کرد. برای اطمینان از پخت کامل برنج چند دانه برنج رابین دو انگشت خود گرفته یا داخل دهان بگذارید. به محض اطمینان از سفت و زبر و خشک نبودن برنج قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس آن را آبکش کنید.

سپس ته یک قابلمه را کمی چرب کنید. برای داشتن یک ته دیگ خوشمزه قبل از ریختن برنج ته قابلمه را بسته به نوع علاقه با سیب زمینی یا نان می چینیم. برنج پخته را درون آن ریخته و به صورت کله قندی در می آوریم. دم کنی را گذاشته و حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان برای دم کردن برنج اختصاص می دهیم.

نمونه دوم پخت برنج بصورت کته است. در این روش برنج را با آب ولرم شسته به آن آب و نمک اضافه کنید. مقدار نمک باید به اندازه باشد تا برنج شور یا کم نمک نشود. سپس قابلمه را روی اجاق قرار داده کره یا روغن را درون قابلمه بریزید. حرارت را به صورت ملایم تنظیم کنید تا برنج بجوشد. برنج را طی پخت چند بار هم بزنید تا پخت به صورت یکنواخت انجام گردد. با حرارت ملایم آب برنج کم کم تبخیر می شود.

اگر قصد داشتن یک ته دیگ خوشمزه را دارید در قابلمه ای ته دیگ مورد نظر را آماده کنید. سپس برنج نرم شده را در ظرف انتقال دهید. اگر مایل نیستید که ته دیک داشته باشید در همان قابلمه اول برنج را نگه داشته تا فقط برنج برشته گردد. سپس دم کنی را قرار داده تا برنج دم بکشد.

 

روش صحیح پخت برنج هاشمی استخوانی

مراکز توزیع برنج هاشمی استخوانی

توزیع برنج هاشمی‌استخوانی به صورت های مختلفی از جمله حضوری و غیر حضوری (اینترنتی) صورت می گیرد. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا فروش آن به صورت مجازی رونق بیشتری گرفته است. همین امر باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه ها نیز گردیده است.

قیمت برنج هاشمی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت،شرایط اقتصادی،میزان تقاضا و … بستگی دارد. خرید برنج از تولیدکنندگان اصلی و به صورت عمده و جزئی دست واسطه ها را کوتاه کرده است. همچنین تخفیفات خوبی را نیز می توان دریافت کرد.

صادرات برنج استخوانی سالیان متمادی است که بسیار خوش درخشیده است. به عنوان یک برنج استاندارد مورد قبول بسیاری از فروشندگان و مصرف کنندگان گردیده است. قیمت این نوع برنج بسته به کیفیت و عطر و طعم نسبت به سایر محصولات کمی بالاتر است .

صادرات برنج ایرانی استخوانی با وزن های متفاوت و بسته بندی های زیبا و مدرن است. این موضوع باعث شده تا کشورهای مختلف رضایت خود را از این نوع محصول اعلام نمایند.

 

مراکز توزیع برنج هاشمی استخوانی

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *