برنج طارم دوبار کشت

برنج طارم دوبار کشت


قیمت خرید برنج طارم دوبار کشت در بازار با توجه به تنوع این محصول متفاوت می باشد. این برنج که با نام برنج کشت دوم نیز بین مردم شناخته می‌شود. معمولا در فصل بهار کشت اول آن صورت گرفته و کشت دوم آن نیز در اواسط تابستان صورت می گیرد.

دارای انواع قیمت های مختلف در بازار بوده که موارد مهمی از قبیل جنس و نوع برنج، مرغوبیت دانه های برنج، کیفیت پخت آن، منطقه ی کشت محصول در آن و سایر نکات مهم محصول تعیین کننده قیمت کلی برنج می باشد.

 

قیمت خرید برنج طارم دوبار کشت

۷ نکته برای پخت برنج قد کشیده

برای پخت مناسب برنج و قد کشیدن آن مواردی مهم است. ما در اینجا به هفت نکته برای پخت برنج قد کشیده مناسب می پردازیم:

  1. اولین نکته مهم در پخت پرنج قد کشیده خیس کردن آن در آب نمک می باشد. که برای این کار باید نسبت به پیمانه های برنج یک ظرف مناسب را انتخاب کرد. سپس برنج و آب را داخل ظرف می‌ریزیم. بعد به نسبت تعداد پیمانه های برنج با قاشق غذا خوری نمک در داخل ظرف می ریزیم.حدود چهار ساعت آن را به همان حال می گذاریم.
  2. برای پختن برنج آبکشی اندازه شعله گاز بسیار مهم است. باید بزرگترین شعله متناسب با میزان برنج انتخاب شود. بعد قل خوردن باید آبکشی شود. اما برای برنج کته شعله باید کم باشد تا به آرامی با آب بپزد.
  3. انتخاب ظرف مناسب با میزان برنج نیز در کیفیت پخت برنج بسیار اثربخش است. باید توجه داشت که ظرف نسبت به برنج نه بزرگتر باشد و نه کوچکتر.
  4. یکی از نکاتی که در هنگام وا رفتن برنج باید به آن توجه کرد اضافه کردن دو یا سه قاشق غذاخوری آب لیمو است. از وا رفتن برنج جلوگیری می کند.
  5. هنگام آب کشی برنج کف قابلمه را باید چرب کرد. سپس برنج را در قابلمه ریخت و در شعله کم قرار داد.
  6. در آبکشی برنج اگر احساس کردید برنج شور شده می توانید روی آن آب بگیرید تا شوری برنج از بین برود.
  7. ریختن یک استکان آب سرد در هنگام جوشیدن به برنج کمک می کند که خوب قد بکشد و موقع آبکشی برنج هم نباید روی آن آب سرد ریخت زیرا مانع قد کشیدن برنج می شود.

 

7 نکته برای پخت برنج قد کشیده

بررسی بازار داخلی برنج طارم دوبار کشت

برنج طارم دوبار کشت نیز یکی از برنج هایی است که به دلیل ویڗگی هایی که دارد تقاضا برای این محصول رو به افزایش می باشد. به طور کلی می توان گفت که در بازار داخلی تقاضا برای کاشت برنج طارم کشت دوم رو به افزایش بوده است.
به دلیل ویژگی های ظاهری و قیمت مناسب آن نقش بسیار مهم در زندگی مردم به خصوص ایرانیان را دارد. زیرا درصد بالایی از خانواده ها برنج را به عنوان وعده غذایی اصلی انتخاب کرده و از آن در پخت انواع غذاها استفاده می کنند.

برنج طارم فجر در دسته بندی انواع برنج پرمحصول قرار می‌گیرد. هر ساله برای کشاورزان محصول پرباری به ارمغان می‌آورد و جزو برنج‌های دسته سرد محسوب می‌شود. در واقع یک نوع برنج اصلاح نژاد شده می باشد.
بیشتر در استان مازندران و استان گیلان تولید می گردد. و جزء برنج های پرطرفدار ایرانی بوده است. به دلیل پخت خوب و قد کشیدن عالی بیشتر در رستوران ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت خوبی در بین خانواده ها دارد.

 

 

بررسی بازار داخلی برنج طارم دوبار کشت

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *