برنج طارم خوشپخت دانه بلند

برنج طارم خوشپخت یکی از بهترین و مرغوب ترین برنج های ایرانی است که با طعم و عطر دلپذیر خود توانسته است جایگاه خاصی در بازار فروش برنج پیدا کند.

برنج طارم خوشپخت علاوه بر طعم بی نظیر و بوی خوش دارای ویژگیهایی مانند قد کشیده، ری زیاد و هضم آسان نیز هست. عرضه این برنج به‌ بازارهای خارجی توانسته است، آن را به محصولی صادراتی تبدیل کند. عمده صادرات این محصول به کشورهای همسایه صورت می گیرد.

صادرات برنج طارم خوشپخت دانه بلند

ويژگی های یک برنج

برنج خوب و مرغوب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر نمونه های بی کیفیت متمایز می کند.

برنج خوشپخت باید هنگام پخت قد کشیده و دانه بلند شود. دم پخت و آبکش این محصول از لحاظ شکل ظاهر و کیفیت هر دو باید به یک گونه باشد.

غالبا برنجی که از کیفیت بالایی برخوردار است، بعد از پخت ری می کند و حجم آن زیاد می شود. بر این اساس ما با مقدار کمتر برنج، حجم بیشتری از آن را بدست خواهیم آورد.

هضم راحت و آسان از مهمترین ویژگی برنج مرغوب است.برخی از برنج‌ها با معده سازگاری ندارند و تولید نفخ معده می کنند.

پخت آسان و راحت از موارد دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. عطر و بوی برنج مرغوب باید اشتها به خوردن را چند برابر کند.  همه این ویژگی ها یکباره در برنج طارم مازندران جمع شده است و آن را به بهترین برنج ایرانی تبدیل کرده است.

ويژگی های یک برنج خوشپخت چیست؟

کارخانه برنج طارم خوشپخت

برنج طارم عطری اغلب توسط کشاورزان شمال کشور کشت و برداشت می شود.این محصول بعد از برداشت برای بسته بندی به کارخانه شالیکوبی فرستاده می شود.

برنج طارم خوشپخت مازندران نیز برای عرضه به بازار فروش ابتدا به نزدیکترین کارخانه برنج طارم ارسال می گردد.

در کارخانه شالیکوبی برنج از سبوس آن جدا می شود.  به کمک دستگاه های مختلف عمل بوجاری و سورت برنج انجام می شود. برنج دانه شکسته از برنج سالم جدا شده و هرکدام در بسته بندی خاص خود جای می گیرند.

پس از بسته بندی بسته به وزن برنج و کیفیت آن قیمت برنج طارم در بازارهای فروش تعیین می شود.

تولید کنندگان این محصول سعی می کنند با عرضه مستقیم این برنج به بازارهای فروش قیمت آن را کنترل کنند و از دست واسطه ها خارج سازند.

برنج طارم عطری مازندران سهم عمده ای در صادرات کشور داشته و هرساله مقادیر بالایی از این محصول به کشورهای مختلف صادر می شود.

صادرات انواع برنج طارم می تواند در آمد ارزی فراوانی را برای کشور ما به همراه داشته باشد.

کارخانه برنج ایرانی طارم عطری مازندران

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *