برنج فجر استخوانی

برنج فجر استخوانی


برنج فجر استخوانی گونه ای از برنج دستکاری شده ژنتیکی است که دراستان گلستان کاشته می شود. شهرهای استان گلستان بیشترین تولید این محصول را دارند.

اما این برنج در استان های همجوار نیز کاشته می شود. برنج فجر استخوانی تولید شده در استان گلستان قد بلندی دارد. چون دو سر دانه های آن حالت تیزی شکل دارند، به نام فجر سوزنی نیز شناخته می شود.

 

تولید برنج فجر استخوانی استان گلستان

نگاهی بر تاریخچه پیدایش برنج فجر

برنج فجر از گونه های برنج دستکاری شده می‌باشد. برای تولید بیشتر محصول به دلیل افزایش نیاز جامعه، در ژن های آن توسط دانشمندان تغییراتی ایجاد شده است.

این برنج چند دهه است که کاشته می شود. به دلیل این که خوشه های برنج سال ها است در خاک رشد می کنند، استفاده از به عنوان یک محصول ترا ریخته ضرری برای بدن ندارد.

برنج فجر در استان های گلستان و مازندران کاشته می شود. در بازار دو نوع برنج فجر داریم. جدا کردن آن ها از هم تنها به دلیل محل متفاوت کاشت آن ها است: برنج فجر گرگان و برنج فجر جویبار.

این برنج ها ظاهر و عطر و طعم مشابهی دارند. برنج فجر با برنج طارم تفاوت هایی دارند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

۱. رنگ برنج طارم تار است ولی رنگ برنج فجر روشن است.

۲. عطر و بوی برنج فجر بسیار کم تر از عطر برنج طارم است.

۳. دانه های برنج فجر کشیده و دو سر آن ها سوزنی هستند.

۴. برنج فجر پخت خوبی دارد، قد می کشد ولی نمی شکند و وا نمی رود. برنج طارم خوب نیز همین گونه است ولی اگر برنج طارم درجه یک نباشد دانه های آن در هنگام پخت می شکنند.

۵. برنج فجر اگر پس از پخت سرد شود، دانه های آن می شکند. اما دانه های برنج طارم تا سه روز پس از پختن نرم می ماند. به همین دلیل برنج فجر باید به سرعت پس از پخت مصرف شود.

۶. برنج فجر از برنج طارم ارزان تر است. برنج فجر گرگان از برنج فجر مازندران نیز گران تر است.

 

نگاهی بر تاریخچه پیدایش برنج فجر

عمده فروشی برنج فجر استخوانی ممتاز گرگان

اگر قصد خرید از عمده فروشی برنج فجر استخوانی ممتاز گرگان را دارید، می توانید به این سایت اینترنتی مراجعه کنید. با اطمینان از کیفیت و اصلی بودن محصول آن را سفارش داده و درب منزل خود دریافت کنید.

با این شیوه خرید آنلاین در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرده اید. همچنین دست واسطه ها قطع شده و خرید مستقیم از تولید کننده انجام می‌شود.

 

عمده فروشی برنج فجر استخوانی ممتاز گرگان

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *