برنج عنبربو ایرانی

بازار خرید برنج عنبربو ایرانی


بازار خرید برنج عنبربو ایرانی با توجه به همه‌ی ویژگی های مطلوب این محصول، تبدیل به بازاری رونق یافته، چه در داخل و چه در خارج از کشور گشته است. بعد از استان های مازندران و گیلان، خوزستان در رده‌ی سوم تولید برنج در کشور قرار گرفته است. یکی از برنج های درجه یک متعلق به این منطقه، برنج عنبربو بوده که عطر آن از دید مردم جنوب به عطر ماده ای خاکستری رنگ در بدن ماهی شبیه است .

بازار خرید برنج عنبربو ایرانی

برنج عنبر بو چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که گفته شد استان خوزستان از استان های جنوبی کشور از جمله تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج عنبربو ایرانی در کشور محسوب گشته است. بیش از حدود صد هزار تن برنج از آن برداشت می گردد. برنج عنبربو ایرانی از محصولات اختصاصی این استان بوده که توانسته سهم عظیمی از فروش را در همه‌ی حوزه های داخلی و خارجی به خود اختصاص دهد. در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برنج عنبربو چه مشخصاتی دارد؟ با ما همراه باشید:

  1. خوب است بدانید که عنبر در فرهنگ واژگان لغت به معنی خوشبو بوده. برنج عنبربو هم بیش از هر چیز اشاره به یک برنج خوش عطر و بو دارد.
  2. این برنج عنبربو ایرانی که حالا شهرت جهانی را بدست آورده. ابتدا در منطقه ای از ایلام به نام سیروان کشت و تولید شده است. حالا شهر شوشتر واقع در خوزستان، اقدامات اساسی برای تولید آن را انجام می دهد.
  3. هم برنج تمام دانه و هم نیم دانه عنبربو در بازار موجودند. نیم دانه دارای قیمت ارزان تری است.
  4. شاید شرایط آب و هوایی مناطق جنوبی کشور باعث شده تا طبع برنج عنبربو ایرانی با برنج های شمالی فرق داشته باشد. تبدیل به برنجی با طبع گرم شود.
  5. در وصف ظاهر آن باید بگوییم که دارای دانه های توپر و گردی می باشد. نباید انتظار قد کشیدن آن را پس از پخت داشته باشید.
  6. شاید از لحاظ ظاهری چندان اقناع کننده به نظر نرسد. اما حتماً از لحاظ عطر و بو، نقطه‌ی مقابل آن خواهد بود.
  7. با توجه به شکلی که دارد، مناسب برای مصارف روزانه می باشد. نه پذیرایی و ضمناً از محاسن خوب آن عدم ایجاد احساس سنگینی پس از خوردن برنج خواهد بود.

برنج عنبر بو چه مشخصاتی دارد؟

عرضه کننده برنج عنبربو ممتاز ایرانی

هم اکنون عرضه برنج عنبربو ایرانی پرآوازه با شرایط عالی و از طریق اختصاصی ترین مراکز عرضه کننده برنج از جمله این مجموعه میسر گشته است. لذا می توانید اقدامات لازم برای سفارش این محصول را انجام دهید. آن هم در کمترین زمان و با صرف هزینه های مناسب تهیه کنید.در آخر بهتر است پیش از سفارش این محصول، کمی هم از امتیازات و یا خواص خوب برنج عنبربو ممتاز مطلع شوید.

با توجه به طبع گرم خود، برای سرد مزاجان، برنج عنبربو ایرانی مناسب به نظر می رسد. دارای قابلیت هضم سریع بوده و چربی و چاقی شکم ناشی از خوردن آن به وجود نخواهد آمد. نسبت به برنج های شمالی، از قیمت ارزان تری برخوردار می باشد.

عرضه کننده برنج عنبربو ممتاز ایرانی

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *